Programy lojalnościowe w roku 2019 i 2020. Podsumowanie i przewidywania na przyszłość

Programy lojalnościowe w roku 2019 i 2020. Podsumowanie i przewidywania na przyszłość

Total
0
Shares

Rok 2019 był dla programów lojalnościowych rokiem ważnym, obfitującym w nowości, ale też niezwykle wymagającym. Prognozy snute jeszcze w roku 2018 przewidywały popularyzację wielu rozwiązań, z których jednak nie wszystkie spełniały pokładane w nich oczekiwania. Prognozy na rok 2020 zdają się być znacznie bardziej sfokusowane na jakości, nie na ilości. Czy będą miały szansę się urzeczywistnić?

Jakie były prognozy wobec programów lojalnościowych na rok 2019? Które z nich faktycznie się spełniły?

Zapowiedzi dla programów lojalnościowych na rok 2019 były wyjątkowo szumne. Eksperci przewidywali wzrost popularności wielu wchodzących wówczas dopiero rozwiązań, które miały odmienić całą branżę w ciągu zaledwie 12 miesięcy. Które z trendów pojawiały się w tych prognozach najczęściej? Którym udało się faktycznie rozwinąć i wpłynąć w sposób realny na sposób myślenia o programach lojalnościowych?

  1. Wielokanałowość – nie była i nie jest nadal żadnym novum dla szeroko pojętych działań marketingowych, a jednak ciągle niewielu markom udaje się z niej w pełni korzystać. W programach lojalnościowych wielokanałowość miała ułatwić komunikację z uczestnikami, a także wspomóc personalizację. Czy to się udał? Z całą pewnością idea tzw. omnichannel zyskała na popularności, zwłaszcza wśród marek świadomych swoich możliwości. Do jej pełnego upowszechnienia wciąż jednak daleko.
  2. Personalizacja – bardzo ważny trend w programach lojalnościowych, których twórcy i operatorzy zdają sobie sprawę z zachodzących w społeczeństwie zmian oraz pojawienia się zupełnie nowych oczekiwań. Jak pokazują badania,aż 79% użytkowników programów lojalnościowych chwali sobie wysoki poziom personalizacji treści i komunikatów. Z wszystkich prognozowanych trendów, to właśnie personalizacja zdaje się być tym najpopularniejszym w minionym roku, jednak jej kariera – tak naprawdę – dopiero się rozwija.
  3. Grywalizacja – wśród wszystkich trendów biorących udział w wyścigu o laur zwycięzcy za rok 2019, grywalizacja dość niespodziewanie stała się największym konkurentem personalizacji. Już po roku 2018 widoczna była gigantyczna tendencja zwyżkowa popularności grywalizacji. Z początkiem roku 2019 notowano wzrost zainteresowania firm programami lojalnościowymi opartymi na grywalizacji aż o 181%! Marki, które na podobne rozwiązanie zdecydowały się już wcześniej, odnotowały wówczas wzrost zaangażowania swoich klientów o blisko 50%, a wzrost lojalności o 22%.

Oczywiście, to tylko wybrane przykłady spośród całej palety trendów, mających zmienić programy lojalnościowe w 2019 roku. Części, jak np. aplikacjom mobilnym, faktycznie się to udał. Nie wszystkie jednak spełniły pokładane w nich oczekiwania. A jak będzie w roku 2020?

Jakich nowości w programach lojalnościowych należy się spodziewać w 2020 roku?

Już pod koniec 2018 pojawiły się zapowiedzi, choć głównie w USA, iż oto mamy przed sobą czas na „programy lojalnościowe klasy premium”. Chodziło tu przede wszystkim o rozwiązania spełniające oczekiwania klientów, którzy oczekują programów lojalnościowych na wyższym, niż standardowe, poziomie. Programy takie – u nas funkcjonujące jako programy lojalnościowe z poziomem VIP – mają zapewnić swoim użytkownikom dostęp do natychmiastowej gratyfikacji za udział, doskonałe spersonalizowanie oraz pełną, całodobową obsługę. Za tego typu ulepszenia użytkownicy są gotowi zaoferować ze swojej strony coraz więcej. Należy więc oczekiwać, że dominującym, a przynajmniej najbardziej korzystnym dla programów lojalnościowych trendem w 2020 roku, będzie nieustanne podnoszenie ich jakości.

 

Motivation Direct – kompleksowe programy lojalnościowe i motywacyjne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Może Ci się spodobać