Metody tworzenia stron internetowych – która okaże się lepsza dla sklepu internetowego?

Metody tworzenia stron internetowych – która okaże się lepsza dla sklepu internetowego?

Total
0
Shares

Nie ma chyba osoby, która nie znałaby obecnie pojęcia strony internetowej. Jest to rzecz, bez której więksi przedsiębiorcy nie utrzymaliby się aktualnie na rynku. Konkurencja w niemal wszystkich branżach jest spora. Z tego względu istotne jest, aby promować się wszędzie, gdzie tylko się da. Sklep internetowy jest najlepszą metodą trafienia do szerszego grona osób. Ważne jest natomiast, by zrobić go mądrze i stosować się do wymogów wyszukiwarek i algorytmów. Poniżej przedstawimy metody tworzenia witryn oraz podpowiemy, na co zwracać uwagę przy ich tworzeniu.

HTML i CSS – klasyka wciąż utrzymuje pozycję

Mimo, iż ręczne pisanie stron kodem źródłowym powoli staje się nieopłacalne, to warto pamiętać, że wszystkie metody bazują właśnie na danych językach. Jeszcze do niedawna, stronę posiadał tylko ten, kto potrafił ją sobie samemu wykonać bądź zlecić to zadanie programiście za niemałe pieniądze. Pisanie ręczne kodem HTML i CSS cechowało się znaczną unikatowością witryny i możliwością stworzenia jej taką, jaką się wyłącznie chciało. Często jednak wymagało to sporych nakładów pracy oraz konieczności dokupywania dodatkowego oprogramowania, mającego na celu zarządzanie stroną. W przeciwnym wypadku, taki sklep trzeba było ponownie wrzucać na hosting przy każdej, małej zmianie.

W przypadku usterki na stronie opartej na HTML i CSS często należy szukać błędów w długim i pokręconym kodzie.

Metody tworzenia stron internetowych – która okaże się lepsza dla sklepu internetowego?

Systemy CMS – obecna technologia

Drugim i na ten moment znacznie lepszym rozwiązaniem jest tworzenie stron www wordpress. Ten system CMS jest jednym z lepszych, dostępnych aktualnie na rynku. Wykonanie strony następuje w sposób graficzny i jest w stanie poradzić sobie z nim niemal każdy. Co więcej, w systemach zarządzania treścią możliwe jest wykupienie szablonu strony, który możemy następnie dowolnie edytować. Technologia ta jest o wiele bardziej praktyczna w przypadku prowadzenia sklepu internetowego. Wpływ ma na to dostępność panelu sterowania, dzięki któremu możliwe jest dowolne aktualizowanie danych na stronie bez konieczności ponownego jej ładowania na hosting. Możemy więc na bieżąco wrzucać informacje o produktach, aktualizować opisy stron czy prowadzić kampanie reklamowe.

Co więcej, do stron zbudowanych na wordpressie, znacznie ułatwiona jest możliwość wgrania systemów typu ERP, APS czy WMS. Umożliwione zostaje także wgrywanie narzędzi Google.

Czym charakteryzuje się dobra strona internetowa?

Strona internetowa powinna być przede wszystkim jasna i przejrzysta. Możemy być zwolennikami tłoku i umieszczania wielu informacji w jednym miejscu. Bądźmy natomiast świadomi, że ma to bardzo niekorzystny wpływ na szybkość ładowania witryny, a co za tym idzie – na algorytmy. Z tego względu, nie zaleca się wprowadzania zbyt dużej liczby grafik czy filmików. Zalecany jest natomiast tekst. Opisy kategorii, produktów i różnego rodzaju wpisy blogowe to na stronie rzecz pożądana. Ważne jest jednak, aby treści te w żaden sposób się nie duplikowały, gdyż może to zostać potraktowane przez roboty wyszukiwarki jako spam.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Może Ci się spodobać