Franczyza - jaką firmę wybrać?

Franczyza – jaką firmę wybrać?

Total
0
Shares

Franczyza to doskonałe rozwiązanie, aby rozpocząć swój własny biznes. Jaką firmę wybrać oraz jak ją znaleźć? Na czym polegają umowy franczyzy, a także jakie są jej rodzaje? Na te pytanie odpowiemy w poniższym artykule.

Franczyza – baza sieci

Jeśli jesteś na etapie szukania ofert dla franczyzobiorców, koniecznie odwiedź stronę https://franczyzawpolsce.pl/baza-sieci/. Znajdziesz tam systematycznie aktualizowaną bazę sieci franczyzowych dostępnych na terenie całego kraju. Katalog jest świetnym rozwiązaniem w momencie, gdy chcesz zapoznać się bardziej szczegółowo z dostępnymi ofertami na rynku. Przedsiębiorstwa zostały podzielone na branże takie jak gastronomia, dystrybucja, handel oraz usługi, dzięki temu będziesz mieć ułatwioną kategoryzację i możesz przejść do zakładek, które Cię najbardziej interesują.

Katalog umożliwia porównanie poszczególnych ofert pod względem opłaty wstępnej, minimalnej kwoty inwestycji, opłaty marketingowej itd. Możesz więc sprawdzić informację dotyczące opłat i inwestycji dla danego przedsiębiorstwa. Portal wskazuje możliwości jakie niesie ze sobą decyzja o zawarciu franczyzy, doradza w prowadzeniu działalności gospodarczej oraz udostępnia aktualną bazę firm franczyzodawców.

Umowa franczyzy – obowiązek prowadzenia działalności zgodnie z koncepcją franczyzodawcy

Franczyza to świetne rozwiązanie, aby zacząć prowadzić swoją własna markę. Jest to koncepcja biznesu opartego na podzieleniu się wiedzą, technologią oraz pomysłem franczyzodawcy, poszczególnym franczyzobiorcom. W praktyce wygląda to w ten sposób, że możesz prowadzić swoją niezależną działalność gospodarczą, uzyskując prawa do danej marki, jednak wiąże się to z przyjęciem również obowiązków jakie nada franczyzodawca, czyli sposób i koncepcja prowadzenia firmy. Franczyza polega więc na ścisłej współpracy, tak aby zachować spójność obydwóch przedsiębiorstw, na przykład poprzez korzystanie ze znaku towarowego franczyzodawcy, urządzenia lokalu oraz polityki jego prowadzenia.

Jednym z obowiązków franczyzobiorcy jest konieczność ponoszenia opłat dla franczyzodawcy. Jest to opłata podstawowa za przyłączenie się do już istniejącej firmy jako punkt franczyzowy. Również franczyzobiorca wnosi opłaty bieżące takie jak oddawanie części zysku oraz opłaty dodatkowe, na przykład opłata marketingowa. We franczyzie dystrybucji produktu z reguły nie ma żadnych opłat dlatego, że franczyzodawca realizuje marże na zaopatrzeniu franczyzobiorcy.

Rodzaje franczyzy

Jak wspomnieliśmy, w katalogu możesz znaleźć różne rodzaje franczyzy, dzięki którym możesz stać się niezależnym przedsiębiorcą. Wyróżniamy między innymi:

  • franczyzę produkcyjną – polega ona na wytwarzaniu przez franczyzobiorcę określonych towarów, jednak technologia dostarczona zostaje przez franczyzodawcę. Gotowe, wyprodukowane towary, zostają następnie sprzedane wraz ze znakiem towarowym franczyzodawcy.
  • franczyza dystrybucyjna – franczyzobiorca odpowiedzialny jest jedynie za handel towarem, który sprzedaje w swoich hurtowniach, bądź sklepach, które urządzone są zgodnie z ustalonymi wytycznymi.
  • franczyza usługowa – jest to różnego rodzaju obsługa konsumentów pod marką franczyzodawcy. Franczyzobiorca otrzymuje licencję do używania marki, a także pomoc i doradztwo przy zakupie niezbędnych urządzeń oraz przy prowadzeniu firmy.

Zdarza się, że niekiedy występuje łączona franczyza. Jest to często spotykane w momencie, gdy firma oferuje różne usługi, bądź towary i rozwija swój biznes w różnych kierunkach. Tylko od Ciebie zależy jaką franczyzę wybierzesz!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Może Ci się spodobać
Audio guide słuchawki

Kiedy warto wypożyczyć audio guide?

Zwiedzając europejskie muzea, jeszcze do niedawna polski turysta patrzył z zazdrością na wszelkie urządzenia ułatwiające zrozumienie zawartości oglądanej kolekcji. Podziwiał pacę przewodnika, który oprowadzając liczną grupę po cichutku mówił do…
Zobacz post