Czym jest ruch bezpłatny/organic?

Czym jest ruch bezpłatny/organic?

Total
0
Shares

Ruch bezpłatny, inaczej ruch organiczny, to zanotowany na stronie internetowej ruch pochodzący z wyników wyszukiwania konkretnego słowa kluczowego. Do takiego ruchu nie zalicza się użytkowników, którzy trafili na stronę za pośrednictwem reklamy czy z polecenia. Zwiększenie ruchu organicznego to podstawowy cel działań SEO.

Co to jest ruch organiczny?

Ruch organiczny, czyli ruch bezpłatny, to określenie wszystkich użytkowników, którzy weszli na stronę z poziomu wyszukiwarki internetowej, czyli poprzez kliknięcie na wynik niebędący płatną reklamą. Do ruchu organicznego wlicza się każde takie kliknięcie, a dotyczy ono w głównej mierze wyników z pierwszej strony wyszukiwania – tak zwanego top 10. Każda strona internetowa czy sklep internetowy mogą znaleźć się w tej dziesiątce, jeśli odpowiednio zoptymalizują swoją witrynę pod kątem wybranych słów kluczowych.

Agencja seo sem warszawa

Jak zwiększa się ruch organiczny na stronie?

Ruch organiczny warto monitorować zarówno na własnej stronie, jak i na stronach konkurencji. Natomiast w celu zwiększenia ruchu bezpłatnego należy odpowiednio zoptymalizować stronę pod kątem właściwych słów kluczowych – w treściach, nagłówkach, meta opisach. Warto dbać o publikację unikalnych i wartościowych dla użytkowników treści, ponieważ są one indeksowane wyżej przez roboty Google. W przypadku sklepu internetowego wskazane jest stosowanie opisów kategorii, oryginalnych opisów produktów, a także prowadzenie tematycznego bloga. Każda strona internetowa może zwiększać też ruch organiczny za sprawą artykułów gościnnych czy sponsorowanych, ponieważ zewnętrzne linkowanie do witryny to również część pozycjonowania. Nie bez znaczenia jest też linkowanie wewnętrzne, które pomaga robotom i użytkownikom sprawniej poruszać się po stronie.

Dlaczego warto dbać o ruch organiczny?

Zwiększenie ruchu bezpłatnego na stronie to dobry sposób na zwiększenie sprzedaży. Jeśli strona pojawi się wysoko w wynikach wyszukiwania, wejdzie na nią więcej osób szukających konkretnego produktu czy usługi. O wysoką pozycję w wyszukiwarce warto dbać od samego początku, ponieważ ruch organiczny generuje dużą część zysków. Ma pomagać w pozyskiwaniu nowych klientów, ale również w tworzeniu pozytywnego wizerunku marki – użytkownicy uznają pierwsze wyniki wyszukiwania za najbardziej wartościowe i wiarygodne.

Strona, która pojawia się w wyszukiwarce jako jedna z pierwszych ma też większe szanse na zbudowanie trwałych relacji z klientami. Dbając o ruch organiczny na własnej stronie, warto analizować też ten ruch na stronach konkurencyjnych. Dlaczego? Przede wszystkim pozwala to ocenić skuteczność podejmowanych działań, analizować strategię i poprawiać błędy. Poza tym, taki monitoring umożliwia sprawdzenie, czy ruch organiczny na stronie generuje sprzedaż i czy warto w niego inwestować. Bazując na konkurencji, można też ulepszać własne działania, ale należy bezwzględnie unikać przy tym kopiowania treści ze stron oferujących podobne produkty czy usługi. Do analizowania swojej pozycji w wynikach wyszukiwarki można wykorzystać takie narzędzia jak Google Analytics czy Google Search Console.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Może Ci się spodobać