Możliwości dobrego systemu lojalnościowego

Możliwości dobrego systemu lojalnościowego

Total
0
Shares

To, czego nie widać, bardzo często odgrywa kluczową rolę dla powodzenia projektu, tak jest też w przypadku systemu lojalnościowego. Jest to oprogramowanie odpowiedzialne za wdrożenie, uruchomienie i zarządzanie programem lojalnościowym. Bez niego niemożliwe jest przyznawanie punktów uczestnikom, a potem też nagród, analizowanie danych i wdrażanie nowych rozwiązań, jak konkursy czy quizy. Co oferuje dobry system lojalnościowy? Jakie są jego możliwości?

Elastyczny system lojalnościowy dostosowany do programu

To podstawowa cecha dobrego systemu lojalnościowego – powinien pozwalać na wdrożenie każdego programu. W każdej firmie sprawdzają się inne rozwiązania marketingowe i nie ma jednego uniwersalnego planu, który gwarantuje powodzenie we wszystkich przypadkach. Tak jest też z programami lojalnościowymi. Należy je dopasować do celu, możliwości firmy, grupy docelowej i budżetu.

System lojalnościowy musi być więc elastyczny, aby można było uruchomić na nim konkretny program bez konieczności wdrażania w nim niepotrzebnych zmian. W przeciwnym razie z doskonałego projektu powstanie taki, który w pełni nie zrealizuje założeń programu. Dobrym przykładem takiego systemu lojalnościowego jest platforma Loyalty Starter.

System lojalnościowy z funkcją segmentacji

Wiedza o uczestnikach programu lojalnościowego jest kluczowa, aby móc dopasować do nich sposób komunikacji, ofertę i nagrody. Danych demograficznych, behawioralnych i zakupowych dostarcza system lojalnościowy. Dane te są oczywiście do wykorzystania w udoskonalaniu programu, jak również przy procesie segmentacji, czyli grupowaniu uczestników. Mniejsze grupy powstają na podstawie wybranych kryteriów – płeć, wiek, preferencje zakupowe, wartość koszyka czy częstotliwość zakupów. Dla każdej grupy można przygotować inne komunikaty oraz spersonalizowane oferty dopasowane do ich potrzeb. Nie tylko pozytywnie wpływa to na zaufanie i wzrost zaangażowania uczestników, ale i zyski firmy.

Sprawna komunikacja z uczestnikami

Brak kontaktu sprzyja słabnącej motywacji. Właśnie dlatego nie można zapominać o stałej komunikacji z uczestnikami programu lojalnościowego. Powiadomienia PUSH, SMS-y, live chat czy maile to najczęściej pojawiające się w systemie lojalnościowym kanały komunikacji. Niektóre to funkcje systemu, inne są wykorzystywane w ramach integracji oprogramowania z innymi systemami firmowymi.

Komunikaty mogą mieć bardzo różną treść. Zawierają informacje o promocjach i ofertach specjalnych, nadchodzących wyprzedażach i nowych produktach. Ponadto mogą przypominać o stanie punktów i zbliżającym się progu, którego osiągnięcie upoważnia do odbioru nagrody. Komunikacja w programie lojalnościowym służy także prezentacji indywidualnych ofert dopasowanych do nawyków zakupowych klienta.

System lojalnościowy z aplikacją mobilną

Jak wynika z danych data.ai, przeciętny użytkownik smartfonu spędza 4-5 godzin dziennie z programami mobilnymi. Obserwujemy jednak tendencję wzrostową i może się stać tak, że już niedługo nasza doba będzie się dzieliła równo na 3 okresy po 8 godzin snu, pracy i korzystania z aplikacji mobilnych. Ten trend wykorzystuje się również w programach lojalnościowych. Coraz więcej z nich posiada aplikację mobilną zamiast tradycyjnej karty plastikowej. Jest ona wygodniejsza, ale i oferuje zdecydowanie więcej możliwości – dostęp do katalogu nagród, stanu punków, promocji i ofert specjalnych, a także pozwala na bieżą komunikację z uczestnikami. System lojalnościowy powinien więc umożliwiać wdrożenie takiego rozwiązania.

System lojalnościowy nie może ograniczać organizatora w realizacji założeń programu, a wspierać go we wdrożeniach zgodnie z opracowaną strategią. To podstawa prawidłowo funkcjonującego programu lojalnościowego, który zarówno pomaga w budowaniu pozytywnych relacji z klientami i wzroście sprzedaży, jak i wywołuje pozytywne wrażenia u jego uczestników.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Może Ci się spodobać
Audio guide słuchawki

Kiedy warto wypożyczyć audio guide?

Zwiedzając europejskie muzea, jeszcze do niedawna polski turysta patrzył z zazdrością na wszelkie urządzenia ułatwiające zrozumienie zawartości oglądanej kolekcji. Podziwiał pacę przewodnika, który oprowadzając liczną grupę po cichutku mówił do…
Zobacz post