Przeniesienie małego przedsiębiorstwa do nowej lokalizacji może być dowodem na to, jak dobrze prosperuje i rozwija się Twój biznes. Możesz się przemieszczać, ponieważ liczba pracowników lub ruch klientów, których otrzymujesz na co dzień, nie może pomieścić się na Twojej obecnej powierzchni biurowej. Przeniesienie małej firmy do lepszej lokalizacji może również poprawić markę w dłuższej perspektywie czasowej. Ta marka może stać się powodem, dla którego będziesz w stanie przyciągnąć więcej klientów, akcjonariuszy i nowych pracowników. Jednak zanim będzie można doświadczyć wszystkich tych korzyści, musisz być w stanie z powodzeniem przenieść swoją małą firmę. Jakiekolwiek nieszczęście po drodze może mieć negatywny wpływ na Twoją markę i biznes.
W przeciwieństwie do przeprowadzki do nowego domu, przeniesienie małej firmy do innej lokalizacji wymaga dużo ciężkiej pracy. Istnieje kilka rzeczy do rozważenia, aby zapewnić, że przeprowadzka będzie płynna dla firmy i wszystkich pracowników i klientów. Dla przykładu, trzeba upewnić się, że ruch będzie rzeczywiście korzystny dla firmy, nie narażając jej w żaden sposób. Aby osiągnąć ten cel, należy pamiętać o poniższych rzeczach przed przeniesieniem małego przedsiębiorstwa:
- Dokonaj przeglądu swoich finansów: Twoje finanse są jedną z najważniejszych rzeczy do rozważenia przed przeniesieniem małej firmy. Może to być kuszące, aby przenieść się do lokalizacji w środku miasta, gdzie konkurencja jest zacięta, ale jeśli będzie to wymagać od Ciebie, wydania całego budżetu rocznego, to nie jest to najlepszy wybór. Nie chcesz narażać działalności swojej firmy na szwank w imię przeprowadzki. Przed rozpoczęciem poszukiwania możliwych lokalizacji, stwórz budżet na przeprowadzkę. Powinien on obejmować pieniądze, które jesteś gotów zapłacić za nowy budynek, nowy sprzęt oraz fundusz kryzysowy. Jeśli planujesz zatrudnić najlepszą firmę przeprowadzkową do pomocy, przeznacz budżet na ich profesjonalne usługi.
- Wybierz swoją lokalizację mądrze: Gdy już masz budżet na przeprowadzkę, łatwiej będzie Ci zawęzić możliwe lokalizacje dla Twojego małego biznesu. Jednak nawet jeśli masz ograniczony budżet na przeprowadzkę, należy zachować ostrożność przy wyborze lokalizacji. To, gdzie Twoja mała firma będzie działać może mieć wpływ na działalność operacyjną, a nawet na Twój sukces w dłuższej perspektywie. Jeśli to możliwe, poszukaj lokalizacji, która jest dostępna dla wszystkich Twoich pracowników, klientów, udziałowców i dostawców. Twoja lokalizacja powinna ułatwić innym ludziom dotarcie do Ciebie.
- Nie przesadzaj z nadmiernym zaangażowaniem: Kiedy przeprowadzasz swoją małą firmę po raz pierwszy, możesz łatwo stać się ofiarą oświadczeń agentów “przeprowadzki do najlepszej lokalizacji”. I z tanimi stawkami, to może być kuszące, aby pochwycić ich oferty. Przeprowadzając się, należy pamiętać o liczbie pracowników, jaką masz, dodatkowej sile roboczej, którą będziesz miał w przyszłości i możliwym rozwoju Twojej firmy. 10-piętrowy budynek biurowy, którego cena jest bardzo niska, może być atrakcyjny, ale jeśli nie jest to, czego Twoja firma potrzebuje teraz, marnujesz zasoby. Nigdy nie przesadzaj z zaangażowaniem. Aktualizuj powoli, poświęć swój czas i zawsze trzymaj się swojego budżetu.
- Aktualizuj swoje dane kontaktowe przed przeprowadzką: W momencie podpisania umowy najmu, uaktualnij wszystkie swoje dane kontaktowe. Jeśli Twoja firma ma stronę internetową, zmień od razu adres i inne dane kontaktowe. Możesz nawet poinformować swoich klientów i udziałowców o nowych danych kontaktowych za pośrednictwem poczty elektronicznej lub wiadomości tekstowych. Jeśli dostawcy regularnie dostarczają towary do Twojej firmy, poinformuj ich o tym również. Nie chcesz, aby przeprowadzka stała się powodem, dla którego ci ludzie będą odcinać więzi z Twoją firmą, prawda?
- Przenieś swoje łącze internetowe przed przeprowadzką: To jest niemożliwe aby firma działała bez połączenia internetowego. Będziesz potrzebował połączenia internetowego do komunikowania się z każdym w biznesie, zarówno wewnętrzne jak i zewnętrzne. Zasięg Twoich działań marketingowych zależy również od Twojego połączenia internetowego. Jeśli chcesz, aby Twoja firma kontynuowała swoją działalność tak szybko, jak to możliwe, przenieś swoje połączenie internetowe przed faktycznym przeniesieniem. Dzięki temu wszyscy pracownicy mogą pracować, a klienci są obsługiwani po przeprowadzce. Poza tym, nie chcesz, aby Twoi pracownicy siedzieli przy swoich biurkach nie robiąc nic w oczekiwaniu na podłączenie do Internetu, prawda? Mniej czasu bezczynności oznacza więcej dochodów dla Twojej firmy, więc upewnij się, że połączenie internetowe jest gotowe na kilka dni przed przeprowadzką.
Lokalizacja jest ważna
Lokalizacja Twojego małego przedsiębiorstwa może przyczynić się do jego sukcesu w przyszłości. Jeśli wybierzesz lokalizację, która znajduje się w środku pustkowia ze względu na niską cenę, nie będziesz miał żadnych klientów, Twoi pracownicy będą cierpieć, a Twoja marka zostanie wkrótce zapomniana. Z drugiej strony, jeśli w końcu przeprowadzisz się do miejsca dostępnego dla wszystkich, możesz zaoferować swoje produkty i usługi dla nowych klientów, utrzymując jednocześnie relacje z poprzednimi klientami. W świecie biznesu, lokalizacja jest bardzo ważna. Więc niech ten artykuł pomoże Ci uczynić przeprowadzkę tak łatwą i bezstresową, jak to możliwe!