Niemalże każdy sprzedawca, działający w sieci, staje w momencie rozpoczęcia swojego biznesu przed problemem natury marketingowej, czyli – rzecz precyzując – zastanawia się, jak reklamować sklep internetowy. Wydawałoby się, iż nic prostszego – umieszczamy reklamy w Google ADS, w serwisach branżowych lub miejscach, gdzie prawdopodobnie zajrzą nasi potencjalni klienci. Nawiązujemy współprace z influencerami i prowadzimy aktywnie swoje media społecznościowe. Tymczasem rzeczywistość marketingu online jest dużo bardziej złożona i skomplikowana.
Zawartość strony
SEO, czyli pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach internetowych podstawą widoczności
Niby wszystko już o SEO, czyli o „search engine optimization”, wiemy, tymczasem same roboty wyszukiwarek potrafią nas zaskakiwać. Wynika to najczęściej z tego, iż parametry silnika wyszukiwarki są dość często zmieniane i kalibrowane. Warto w tym zakresie sięgnąć po pomoc specjalistycznej firmy, gdzie specjaliści precyzyjnie wyszukają i podpowiedzą nam, jakie hasła, słowa kluczowe powinien zawierać content (zawartość) naszej strony firmowej lub produkt reklamującej oraz w jaki sposób dostosować kod strony i jej prędkość działania. Pamiętajmy, że pozycjonowanie strony naszego sklepu misi być realizowane bez przerwy, bowiem zaprzestanie pozycjonowania sklepu spowoduje jego spadki w pozycjach wyników wyszukiwarek.
Klasyczne Social Media
Mimo, iż niektóre platformy wymieniają się miejscami w rankingu tych najbardziej popularnych w danym momencie, to nie lekceważmy takich – powiedzielibyśmy, używając kolokwializmu – „rozgłośni”, jak Facebook, TikTok, Pinterest, Twitter, Instagram czy Youtube. O tym, jak promować stronę na Facebooku, napisano już mnóstwo artykułów, my przypominamy, iż nie chodzi wyłącznie o surowe, prymitywne umieszczenie reklamy naszego sklepu na jednej z wyżej wymienionych platform. Raczej zainicjujmy kampanię, która zaangażuje społeczność, a w której to influencerzy lub nawet zwykli użytkownicy będą prezentować naszą domenę. Tak jak dla pojedynczego produktu dobrym sposobem promocji będzie zwykły unboxing, tak naszej platformie internetowej przysłuży się, np. krótki pokaże wartość korzystania ze sklepu.
Blog firmowy – przedsięwzięcie pracochłonne, ale wydajne
Po latach zalewu komercyjnymi przekazami, zwykły użytkownik internetu jest już znużony i wręcz rozdrażniony nachalną reklamą w postaci stron pośrednich czy wyskakujących „okienek”. Nic w tym dziwnego, iż odbiorcy wolą czytać pisane z pierwszej ręki, czy od serca komentarze dotyczące nawet produktów i eventów, związanych z handlem internetowym. Blog internetowy, także i ten pisany przez zleceniobiorcę, będzie się cieszył sporym zainteresowaniem i dzięki swej bezpośredniości, emocjonalności i potocznemu językowi trafi do potencjalnego klienta szybciej, niźli reklamowy, chłodny i bezosobowy wpis. Drugim kanałem są blogi zewnętrzne, prowadzone przez znanych ze swej renomy bloggerów, którzy w tym wypadku mogą stać się influencerami naszego sklepu internetowego, wspominając o nim w swoich przemyśleniach.
Mapy od Googla oraz Google ADS – dobry sposób na zaistnienie w sieci
O tym, iż interaktywne mapy istniejące w sieci służą nie tylko do przeglądania i mechanicznego lokalizowania punktów i danych, jak stary atlas geograficzny, lecz mogą być świetnym narzędziem marketingowym, świadczy rosnące zainteresowanie tym kanałem promocji i reklamy. Zauważmy, iż umieszczenie punktu na danej mapie skutkuje coraz częstszymi wejściami użytkowników. Po prostu czytają oni opinie o danym miejscu, zanim się tam wybiorą. Podobnie, nie zaniedbujmy najprostszej by się zdawało reklamy, typu Google ADS, może ona bowiem wzmocnić naszą rozpoznawalność, a wraz z rzetelnie przeprowadzonym pozycjonowaniem SEO, przynieść wymierne efekty w postaci częstszych odwiedzin w samym sklepie internetowym.
Tak więc, zastanawiając się jak reklamować sklep internetowy myślmy globalnie, to znaczy, nie poprzestawajmy na jednym tylko kanale promocji, lecz raczej pomyślmy o dobrze zaplanowanym lejku sprzedażowym – kampanii wielowątkowej i komplementarnie wspartej wieloma równoczesnymi działaniami.