Jeśli prowadzisz działalność tylko online lub masz firmę z witryny sprzedaży – możesz rozważyć, czy dodanie bloga do swojej strony internetowej jest cenne, czy nie. Nawet jeśli głównym celem Twojej strony internetowej jest zwiększenie ruchu na Twoich produktach, istnieje wiele powodów, dla których dodanie bloga do Twojej strony jest korzystne – 5 z nich jest wyróżnione poniżej.
Zawartość strony
Powód #1.
Na pewno zainwestujesz zarówno swój czas, jak i zasoby w zwiększenie ruchu na swojej stronie internetowej, a blog jest jedną z najbardziej efektywnych darmowych metod, aby to zrobić. Dodanie bloga do witryny, drastycznie zwiększy ilość treści na Twojej stronie internetowej. Im więcej treści masz, tym więcej witryna będzie indeksować i tym więcej potencjalnych klientów będzie mogło znaleźć drogę do Twojej witryny. Aby uzyskać najlepsze wyniki, wpasuj swoje posty na blogu, trendy słów kluczowych.
Jak udostępnisz swoje nowe wpisy na blogu na profilach mediów społecznościowych, stworzysz więcej backlinków do swojej strony internetowej, co jeszcze bardziej zwiększy Twoje SEO.
Powód #2.
Wiele stron internetowych wykorzystuje swoje blogi jako metodę brandingu jako ekspertów w branży. Twój blog może zawierać wskazówki i sztuczki, że grupa docelowa jest wyszukiwana, samouczki i najnowsze wiadomości branżowe. Podczas gdy można dodać wpisy na blogu, które zawierają informacje o sprzedaży, dla celów budowania marki – skoncentruj się bardziej na dodawaniu wartości dodanej dla swoich klientów.
Powód #3.
Stronę internetową klienci odwiedzają tylko podczas zakupów, można wykorzystać swój blog jako metodę angażowania klientów na bieżąco. Można to osiągnąć na wiele sposobów, a poniżej jest kilka pomysłów, aby dostać się w dobrym kierunku.
Na przykład, jeśli sprzedajesz produkty odchudzające, możesz dzielić się historiami sukcesu klienta.
Opowiedz historię, którą możesz opowiedzieć, począwszy od inspirujących historii istotnych dla Twojej branży, którymi dzielili się Twoi klienci, lub historii o tym, jak Twój biznes powstał.
Zamieść zdjęcia i filmy – podczas gdy Twoja strona z pewnością zawiera zdjęcia produktów, które sprzedajesz, Twój blog jest dodatkowym miejscem, w którym możesz wykorzystać wizualizacje do zaangażowania swoich klientów. To może być szybki film wideo, jak złożyć produkt, różne metody korzystania z produktu, lub zdjęcia i filmy wideo, które są niezwiązane z produktem – jeszcze istotne dla grupy docelowej.
Na przykład, jeśli sprzedajesz materiały dla zwierząt domowych, możesz dzielić się zabawnymi filmami i zdjęciami.
Powód #4.
Nawet jeśli używasz e-mail marketing dla swoich ogłoszeń, lub masz obszar na swojej stronie internetowej, gdzie możesz dzielić się ogłoszeniami – Twój nowy blog będzie doskonałym miejscem, aby Twoi klienci mogli poznać najnowsze wiadomości i aktualizacje. Może to być wszystko, począwszy od nowych produktów, odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, poprzez sezonowe promocje, a skończywszy na nowościach dotyczących Twojej firmy, którymi chciałbyś się podzielić.
Powód #5.
Twój blog nie tylko zwiększy ruch na Twojej stronie internetowej, ale również zwiększy konwersje. Twój blog sprawi, że poczujesz się bardziej wiarygodny i relatywny, co zapewni nowym klientom większe poczucie pewności w ich zakupach.