Dla właściciela biznesu pozyskiwanie nowych klientów oraz otrzymywanie zamówień jest jednym z priorytetów działalności. Konkurencja w branży e-commerce jednak wciąż rośnie. Czasem procesy biznesowe stają się wysoce nieefektywne i więcej czasu spędzamy na powtarzalnych czynnościach niż na rozwoju biznesu. Jak więc możesz usprawnić swój sklep? Wystarczy wdrożyć automatyzacje w e-commerce!
Zawartość strony
Czym jest automatyzacja w e-commerce?
Podstawą sprawnego działania biznesu jest jego automatyzacja. Część przedsiębiorstw decyduje się na ręczne wykonywanie pewnych zadań, a przez to spędza wiele czasu na powtarzalnych czynnościach. Obniża to wydajność pracy i tym samym wpływa na jakość działalności firmy oraz satysfakcję klientów. Automatyzacja w e-commerce pozwala na przekształcenie tych zadań w zautomatyzowane działanie.
Sukces w branży zależy od czegoś więcej niż od odpowiedniej oferty produktowej. Automatyzacja w e-commerce oszczędza czas, który możemy przeznaczyć na rozwój. Nie zawsze jednak wiemy, jak wdrożyć ją do naszego biznesu. Z pomocą przychodzi jednak https://implemo.pl/, które pomoże wprowadzić automatyzację do każdego przedsiębiorstwa. Przeznacz swój czas na rozwój kreatywności i myślenie o strategii organizacji, a powtarzalne zadania pozostaw komputerowemu oprogramowaniu.
Automatyzacja zamówień
Rozwiązania związane z automatyzacją zamówień mają na celu zaoszczędzenie czasu, zwiększenie zysków, a także poprawę obsługi klienta. Pozwolą one na szybkie i łatwe sprawdzenie wszystkich informacji związanych z zamówieniem – od danych płatności, po status wysyłki, aż po wzmianki o reklamacji oraz inne dodatkowe wiadomości. To jednak nie wszystko! Automatyzacja pozwala na wygenerowanie listów przewozowych, a jeśli wystąpi reklamacja – zwrot płatności nastąpi automatycznie.
Dzięki automatyzacji zapomnimy o drobiazgowej, powtarzalnej pracy związanej z wprowadzaniem danych dotyczących zamówienia. Pracownicy będą mogli poświęcić ten czas na inne, bardziej istotne i angażujące zadania. Dodatkowo, nawet jeśli zatrudniamy najlepszych pracowników, musimy zaakceptować fakt, że ludzie popełniają błędy – automatyzacja wyklucza ryzyko ich wystąpienia.
Automatyzacja obsługi klienta
Klienci stają się coraz bardziej wymagający, a jednym z ich oczekiwań jest odpowiednia szybkość obsługi. Wśród najważniejszych rzeczy, jakie może uczynić przedsiębiorstwo, jest zrozumienie istoty jakości interakcji z konsumentem. Wysyłanie potwierdzenia przyjęcia zamówienia czy informacji o statusie wysyłki może zajmować wiele czasu – będzie to negatywnie wpływało na doświadczenie klienta. Rozwiązaniem tego problemu jest automatyzacja obsługi klienta!
Jedną z możliwości jest wdrożenie chatbotów. Możemy wyróżnić jego dwa rodzaje – chatboty blokowe, wykorzystujące wcześniej przygotowane gotowe odpowiedzi, oraz konwersacyjne, opierające się na sztucznej inteligencji. Ich niezwykłą zaletą jest działanie przez całą dobę. Przydadzą się one w procesie obsługi reklamacji czy weryfikacji statusu płatności. Ponadto, odpowiedzą na pytania zadawane przez klientów oraz zaproponują mu dodatkowe produkty do zakupu.
Dlaczego warto postawić na automatyzację obsługi klienta? Jednym z głównych powodów jest wzrost zadowolenia klientów – obsługujemy ich szybko, co wpływa na ich satysfakcję i pozwala budować lojalność. Obniża to również koszty – nie ma potrzeby zatrudniania dodatkowego personelu, ponieważ część pracy jest wykonywana przez dostępne oprogramowanie.
Automatyzacja marketingu
Automatyzacja w e-commerce pomoże usprawnić działania marketingowe przedsiębiorstwa. To doskonały sposób na obniżenie kosztów związanych z zatrudnieniem i jednoczesne pozwolenie zespołowi, aby pracował nad ważniejszymi, strategicznymi projektami.
Automatyzacja marketingu pozwala dowiedzieć się wielu istotnych informacji – dzięki niej możemy sprawdzić, które produkty budzą największe zainteresowanie oraz które strony sklepu przeglądane są najdłużej. Dodatkowo, zyskujemy inne kluczowe wskazówki – otrzymujemy wgląd, skąd trafiają do nas klienci i jakich urządzeń używają.
Trafianie do właściwych klientów jest również istotne – automatyzacja marketingu pozwala na wysyłanie spersonalizowanych wiadomości e-mail czy wyświetlanie reklam tym, którzy byli wcześniej zainteresowani ofertą firmy. Dzięki temu mogą oni ponownie rozważyć zakup. Algorytm pokaże również ofertę tym, którzy wcześniej przeglądali podobne produkty – wszystko to dzięki analizie słów kluczowych.