Optymalizacja cen w sklepie internetowym bardzo często kojarzona jest wyłącznie z obniżkami. Jednak nieustanne obniżanie cen nie tylko zmniejszy zyski ze sprzedaży, ale też wcale nie musi przynieść efektów w postaci zwiększenia jej wolumenu. Co z tym zrobić? Odpowiedź na to pytanie przyniesie właśnie narzędzie do monitoringu cen – dowiedz się, jak działa i w jaki sposób pomaga zoptymalizować politykę cenową sklepu internetowego.
Zawartość strony
Funkcja narzędzi do monitoringu cen
Zasadniczym celem korzystania z narzędzi do monitoringu cen w e-commerce jest optymalizacja polityki cenowej. Monitorowanie cen da Ci odpowiedź na to, które ceny warto należy obniżyć i o ile, ale także wskaże produkty, w przypadku których można pokusić się o podniesienie cen bez ryzyka utraty klientów, którym zależy na najniższej cenie czy spadku w rankingach porównywarek cenowych.
Skąd będziesz wiedzieć, że możesz podnieść ceny?
Narzędzi do monitoringu cen poinformuje Cię, jak przedstawiają się ceny Twoich produktów na tle konkurencji, a także o miejscu w rankingach porównywarek cenowych. Sytuacji, w których możesz podnieść bezpiecznie cenę jest kilka.
- Twoja oferta jest najniższa, a kolejna pozycja w rankingu porównywarek cenowych jest znacznie wyższa od Twojej. Wówczas możesz podnieść cenę tak, aby zbliżyć się do kolejnej najtańszej oferty, nie tracą pozycji w rankingu ani klientów, którym zależy na najniższej cenie.
- Narzędzie do monitoringu cen poinformuje Cię też o dostępności produktów w konkurencyjnych sklepach. Jeśli jesteś monopolistą lub u konkurencji występuje chwilowy brak towaru, wówczas możesz bezpiecznie podnieść cenę, gdyż dla Twojej oferty nie ma żadnej alternatywy.
Jaką przewagę nad konkurencją daje Ci narzędzie do monitoringu cen?
Na początku swojej działalności z pewnością analizowałeś ceny konkurencji ręcznie, odwiedzając strony konkurencyjnych sklepów i porównywarki cenowe. Takie działanie niestety wymagało zebrania i przeanalizowania ogromnej ilości danych, które jeszcze w trakcie pracy mogły ulec zaktualizowaniu, niwecząc wszystkie starania i długie godziny pracy. Co więcej, konkurencja może korzystać już z automatycznych narzędzi do monitoringu cen, dzięki którym natychmiastowo zareaguje na Twoje działania. Aby je wykryć i odpowiednio na nie zareagować, musiałbyś wykonywać całą pracę od nowa.
Korzyści płynące z narzędzi do monitoringu cen
Stosowanie narzędzi do monitoringu cen przełoży się bezpośrednio na wymierne korzyści w funkcjonowaniu Twojego sklepu internetowego. Będą nimi:
- oszczędność czasu – raporty z analizy cen konkurencji i dostępności produktów mogą pojawiać się nawet kilka razy dziennie;
- większe zyski ze sprzedaży – możesz je generować poprzez zwiększenie wolumenu wskutek obniżki cen lub większej marży;
- możliwość natychmiastowej reakcji na działania konkurencji – dzięki temu możesz być zawsze o krok przed konkurencyjnym e-commercem;
- lepsze pozycja mediacyjna z dostawcami – znajomość realiów rynku i dobre wskaźniki sprzedaży sprawią, że Twoja pozycja w negocjacjach z dostawcami będzie o wiele korzystniejsza.
Wymienione korzyści i wiele innych możliwości w optymalizowaniu polityki cenowej swojego e-sklepu przyniosą Ci narzędzia Dealavo – monitoring cen.