Jak założyć sklep internetowy na FB i dlaczego warto?

Jak założyć sklep internetowy na FB i dlaczego warto?

Total
0
Shares

Obecnie branża e-commerce, która prężnie się rozwija, wymaga od przedsiębiorcy zaangażowania równolegle wielu kanałów sprzedażowych i licznych narzędzi marketingowych, by dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Na rynku obserwujemy rozkwit mechanizmów usprawniających również integrację klasycznych kanałów sprzedaży z internetowymi, łącząc niejednokrotnie w jednym narzędziu całą masę opcji, modułów i funkcji, pozwalających na sprzedaż z jednego miejsca wielu produktów, z różnych źródeł i od wielu dostawców.

Wśród rozwiązań oferowanych przez najlepsze narzędzia e-commerce i platformy sprzedażowe jest integracja z hurtowniami działającymi w modelu Dropshipping, i ten sposób sprzedaży chciałbym również przybliżyć w artykule, uwzględniając serwis Facebook i jego nowe funkcjonalności, poprawiające możliwości z zakresu handlu i marketingu internetowego.

Sprzedaż w serwisie Facebook pozwala na wykorzystanie mediów społecznościowych, w celu dotarcia do specyficznego klienta. Funkcjonalność, w którą zostało wyposażone środowisko Facebooka, jest elastyczna i pozwala na łączenie ofert sprzedażowych z własnym sklepem internetowym. Ponadto dzięki tym narzędziom istnieje możliwość wyeliminowania zakresu działań z obszaru logistyki, co pozwala na oszczędności i obniżenie kosztów magazynowania, i dostaw z wybranych platform działających w modelu Dropshipping. W ramach sprzedaży na Facebooku mamy możliwość promowania produktów odpłatnie podobnie jak ma to miejsce w przypadku zwykłych postów. Tutaj z pomocą przychodzi nam usługa Facebook Ads i usługa Menadżer Firmy w module Facebooka dla Biznesu. Mając własny fanpage na Facebooku możemy utworzyć zakładkę pozwalającą na przejście do produktów bezpośrednio na profilu Facebooka, jak również zintegrować wyświetlane produkty z własną stroną internetową, gdzie jest umieszczony sklep internetowy. Jednocześnie dzięki odpowiednim narzędziom spoza Facebooka, mamy możliwość połączenia kanałów sprzedaży z takimi usługami jak Allegro, Aliexpress, Amazon, Ceneo, jak również rozszerzyć sprzedaż o klasyczne rozwiązania pozwalające na zautomatyzowanie i usprawnienie sprzedaży w sklepach lokalnych.

Sprzedaż na Facebook z możliwościami analizy i marketingu

Czy warto i jak założyć sklep na fb? Oczywiście! Poprawa wyników sprzedażowych dzięki narzędziom Facebooka i spoza Facebooka, to niewielki wycinek możliwości, które ono daje. Poza samą aktywnością sprzedażową, mamy możliwość analizowania wyników sprzedaży, konwersji poprzez monitorowanie działań na stronie internetowej, oraz piksel umożliwiający weryfikację skąd dany klient trafił do naszego sklepu. Ponadto dzięki sztucznej inteligencji coraz sprawniej działa mechanizm remarketingu, który kieruje przekaz reklamowy do użytkowników, którzy potencjalnie, najbardziej mogą być zainteresowani zakupem danego produktu. Analizy i statystyki działające również poza mechanizmami Facebooka, do których należą między innymi rozwiązania Google Ads czy Analytics, pozwalają na monitorowanie klienta i jego zachowania w naszej witrynie, na Facebooku jak i ścieżek, w jaki sposób odbywa się ruch użytkowników oraz skuteczność sprzedaży. Dzięki tym wszystkim działaniom ubogaconym o optymalizację witryny internetowej i aktywność w sieci tworzą możliwość połączonych działań z zakresu SEO/SEM/SM. Taka integracja znacząco poprawia nie tylko naszą widoczność w sieci i wiarygodność marki, ale również wzrasta pozycja naszej strony w wyszukiwarkach internetowych, w których aktywność w sieciach społecznościowych, ma coraz większy wpływ na naszą pozycję w sieci.

Wady i zalety sprzedaży w serwisie Facebook

Sprzedaż w modelu Dropshipping na Facebooku ma znacznie większe możliwości dzięki odpowiednim narzędziom integrujących różne formy i kanały sprzedaży. Jednak szczególnie należałoby się przyjrzeć zaletom i wadom sprzedaży w sieciach społecznościowych ze szczególnym naciskiem na serwis Facebook.

Zalety sprzedaży na Facebooku to między innymi:

  • szeroki zakres odbiorców,
  • możliwość sprzedaży produktów w lokalizacji, która zrzesza specyficznego odbiorcę, do którego trudno dotrzeć innymi kanałami sprzedaży,
  • automatyczne generowanie oferty sprzedaży, na podstawie produktów już obecnych w sklepie internetowym, jak również dodawanie kolejnych produktów ręcznie,
  • analiza zachowania użytkowników w sklepie,
  • docieranie do konkretnych użytkowników charakteryzujących się konkretnymi cechami,
  • możliwość integracji z innymi narzędziami i technologiami rozszerzającymi możliwości sprzedaży z wykorzystaniem modelu Marketing 360, obejmującym wielokanałowe działania marketingowe.

Wady sprzedaży na Facebooku to między innymi:

  • konieczność dostosowania oferty i form promocji do wytycznych i zaleceń zawartych w regulaminie i funkcjonalności Facebooka,
  • konieczność specyficznego podejścia do tego modelu sprzedaży, który różni się od innych form, między innymi potrzebą częstszego kontaktowania się z klientem na żywo, między innymi z użyciem komunikatorów czy czatów,
  • uzależnienie od Facebooka polegające na konieczności obecności w mediach społecznościowych, co bywa utrudnione w pewnych branżach i wyklucza możliwość sprzedaży w tej formie.

Zalety sprzedaży poprzez kanały dostępne w ramach usługi Facebook zdecydowanie przewyższają wady tej opcji i jeśli tylko jest taka możliwość, lepiej być obecnym na Facebooku i innych mediach społecznościowych, bo potencjalny klient teoretycznie może być wszędzie. Czym większa nasza obecność w sieci i czym większa liczba naszych produktów w niej widoczna, tym więcej mamy korzyści i szans sprzedaży, co przekłada się na zyski i poprawę dochodu. Z czasem coraz więcej firm będzie korzystało z tych narzędzi, a jeśli będziemy tam przed innymi, zyskamy szybciej korzystne i stabilne wyniki sprzedażowe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Może Ci się spodobać