Ciekawe pomysły na marketing lokalny

Ciekawe pomysły na marketing lokalny

Total
0
Shares

Jeżeli zależy nam na tym, aby naszą firmę poznali i polubili ludzie w okolicy – musimy na to zapracować. Czasami jest to stosunkowo łatwe – jeżeli nie mamy dużej konkurencji lub nasze usługi są czymś zupełnie nowym. W większości przypadków jednak musimy faktycznie się w to zaangażować – dotyczy to sprzedawców, fryzjerów i innych osób, które wykonują usługi. W danej miejscowości może być bardzo wiele innych firm i zakładów, które zatrudniają profesjonalistów i mają dzięki temu więcej klientów. Na tym właśnie polega marketing lokalny – na przekonaniu do siebie lokalnej społeczności.

Marketing lokalny w ostatnich latach mocno się rozwinął, więc mamy bardzo dużo różnych możliwości i nie musimy ograniczać się tylko do rozwieszania na słupie naszego ogłoszenia w papierowej wersji – te czasy na szczęście już minęły. Teraz możemy skorzystać z Internetu, gdyż to właśnie tam udają się osoby, które czegoś potrzebują – a jeżeli szybko znajdą naszą stronę lub nasz profil to istnieje duża szansa, że przyjdą do nas po pomoc.

Wizytówki i pozytywne opinie

Po założeniu sobie profilu firmy na najbardziej znanych portalach społecznościowych – musimy pójść o krok dalej. Warto stworzyć sobie wizytówkę naszej firmy, która od teraz będzie znajdowała się w Google Moja Firma. Ludzie ufają tym przedsiębiorcom, którzy mają taką wizytówkę, więc dobrze byłoby poświęcić chwilę czasu na jej zaplanowanie. W ten sposób klient będzie od razu wiedział, czym konkretnie się zajmujemy.

Jeżeli jesteśmy nowi na rynku to dobrych ruchem jest czasami połączenie sił z innym lokalnym biznesem – a najchętniej takim, który jest już dobrze wypromowany w naszej społeczności i funkcjonuje w tej samej grupie odbiorców.  W ten sposób obie strony mogą coś zyskać i jesteśmy w stanie szybko zdobyć dużą ilość klientów. Pozycjonowanie lokalne warto powiązać z marketingiem medycznym,. Tylko wtedy wyniki będą najlepsze.

Ogromne znaczenie mają opinie, jakie otrzymujemy w Google. Jest to jedna z pierwszych rzeczy, którymi interesuje się nowy klient i jeżeli zauważy on, że kupujący nie są zadowoleni z naszych usług – najpewniej uda się do konkurencji. Dlatego właśnie powinniśmy prosić naszych obecnych klientów o wystawianie pozytywnych recenzji, jeżeli są oni usatysfakcjonowani obsługą. W ten sposób właśnie działa marketing lokalny.

Sponsorowanie okolicznych wydarzeń

Dobrym pomysłem może być sponsorowanie imprez, które odbywają się w naszej miejscowości. Nie muszą to być wcale wielkie sumy, a pomoże to zwrócić uwagę na nasz biznes i być może zainteresuje się nim wtedy więcej osób. W takiej sytuacji warto promować to konkretne wydarzenie także na naszym profilu społecznościowym. Nie wiesz jak się do tego zabrać? Zaufaj specjalistom, którzy mają już w tej kwestii doświadczenie, m.in. agencja marketingu lokalnego simpliteca.com.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Może Ci się spodobać