Facebook jest dzisiaj niemalże tak popularny jak wyszukiwarka Google, więc nie ma wątpliwości, że warto, a nawet trzeba skutecznie działać w tym obszarze. Jak jednak dotrzeć do użytkowników, którzy mogą być zainteresowani naszą ofertą? Wymiernie pomaga tu system reklamowy Facebook Ads dla sklepu internetowego. Dowiedzmy się o nim najważniejszych informacji!
Zawartość strony
Facebook Ads – co to takiego?
Facebook to potężne medium społecznościowego, gdzie nie może zabraknąć naszego sklepu internetowego, jeśli chcemy, aby klienci znali naszą ofertę i chętniej z niej korzystali. Panuje tu oczywiście ogromna konkurencja, więc ciężko się przebić ze swoimi produktami. Jeśli chcemy dotrzeć do użytkowników, powinniśmy rozpocząć przygodę z system reklamowym przygotowanym przez Facebooka. Jest on uruchamiany nie tylko w obrębie tego medium społecznościowego, ale też w Messengerze oraz Instagramie.
Facebook Ads – jakie są rodzaje reklam?
W ramach Facebooka możemy prowadzić wiele działań reklamowych – kierować ruch na stronę www, pozyskiwać kontakty, zapraszać na wydarzenia i przede wszystkim wystawiać posty. Facebook Ads zapewnia dużo więcej, oferując remarketing dynamiczny i broad audience.
Remarketing dynamiczny to sprytna technika marketingowa, której celem jest ponowne dotarcie do użytkownika odwiedzającego wcześniej nasz sklep, by zmobilizować go do zakupu. Targetowanie Broad Audience polega na kierowaniu reklamy do osób podobnych do tych, które odwiedziły nasz sklep. Facebook samodzielnie dobiera te osoby, starając się ściągnąć jak najwięcej wartościowego ruchu na stronę sklepu.
Jak wygląda reklama w ramach Facebook Ads?
Każda reklama ma przyciągnąć uwagę jak największej liczby użytkowników, zawiera więc angażujący opis i zdjęcie produktów. Oczywiście, to jak prezentuje się reklama, w ogromnym stopniu zależy od jej rodzaju – czy wybraliśmy remarketing, czy broad audience, czy skupiliśmy się na jednym produkcie, czy kilku itp. Zawsze jednak musimy odpowiednio przygotować produkty do reklam – kluczowe, by stworzyć angażujące, ciekawe opisy i postarać się o wysokiej jakości zdjęcia. To naprawdę ważne, żeby klienci nas zauważyli. Żeby wyróżnić się wśród konkurencji, musimy mieć to “coś”.
Nie ma innej opcji – każdy sklep internetowy musi być na Facebooku. Sama obecność nic jednak nie da, jeśli nie zatroszczymy się o odpowiednią promocję w ramach tego medium społecznościowego. Facebook Ads dla sklepu internetowego na pewno pomoże w rozwoju naszego biznesu.