Tak zwani twórcy opinii są coraz chętniej zatrudniani przez firmy z różnych branż. Dzięki nim marka zyskuje na wiarygodności, a to przekłada się na zwiększenie sprzedaży. Dobrze dobrany influencer sprawi, że odbiorca szybko nabierze do niego zaufania i chętnie skorzysta z jego porad i wskazówek, także tych zakupowych.
Liczby mają znaczenie
Decydując się na współpracę z influencerem, należy dokładnie go sprawdzić. Nie wystarczy zerknąć na liczbę osób obserwujących, nie zawsze bowiem jest ona jednoznaczna z zaangażowaniem fanów. Właśnie ten wskaźnik jest jednym z najważniejszych. Zatrudniając infleuencera, warto skorzystać z usług specjalnej agencji takiej jak TearsofJoy.pl. Dzięki bazie twórców opinii, agencja szybciej dobierze odpowiednią osobę i przeprowadzi cały proces tak, by przyniósł jak największe zyski dla firmy.
Internetowa gwiazda
Dobry influencer wie, jak nawiązać kontakt z odbiorcą. Jest dla niego swego rodzaju wzorem, ale jednocześnie nie tworzy między sobą, a nim żadnych barier. Twórca opinii, który kreuje się na celebrytę, rzadko kiedy się sprawdzi. Lepiej wybierać osoby pozytywne, energetyczne, które zarażają swoją pasją osoby z otoczenia. Influencerzy, którzy pokazują swoje prawdziwe „ja” i nie robią niczego na pokaz, są bardzo cenieni przez internautów. Nie ma wątpliwości co do tego, z którym rodzajem twórców opinii warto współpracować. Ten, który kreuje się na gwiazdę, z pewnością dotrze do mniejszego grona odbiorców i nie będzie miał takiej siły oddziaływania, jak influencer nastawiony na autentyczność.
Coraz więcej osób w sieci pracuje nad budowaniem swojego wizerunku i tworzeniem tak zwanej marki osobistej. Nie każdą z nich można jednak nazwać influencerem. W tym momencie znowu należy wrócić do liczb. To właśnie rosnąca liczba obserwujących, komentarzy i innych interakcji wskazuje na to, że dana osoba wkracza w świat twórców opinii. Wraz z tymi wskaźnikami rośnie też jej wpływowość. Dzięki temu, może ona w znaczący sposób wspomóc promocję danej firmy w kanałach online i offline.