Marketing internetowy - jakie są jego zalety?

Marketing internetowy – jakie są jego zalety?

Total
0
Shares

W ostatnich latach sprzedaż internetowa mocno zyskała na znaczeniu. Owszem, jeszcze wielu ludzi kocha zakupy w formie tradycyjnej, która zawsze będzie miała swoje zalety, natomiast możliwość robienia zakupów i sprzedawania produktów online jest czymś łatwiejszym. Nie trzeba wychodzić z domu, szybko docierają do domu, a wykonanie ich na własną rękę jest bardzo proste. To spore wyzwanie dla firm, które musza zainteresować potencjalnych klientów, ale o tym powiemy już sobie więcej w naszym tekście. Zalety marketingu internetowego to coś, nad czym warto się przynajmniej przez chwilę zastanowić.

Marketing internetowy to przede wszystkim bezpośredniość

Reklama jest dźwignią handlu i nikt z tym nie będzie dyskutować. Obecnie jesteśmy atakowani reklamami z każdej strony. Otrzymujemy wiele propozycji zakupienia danego produktu, a okazuje się, że potrzebujemy tylko jednego produktu i pojawia się podstawowe pytanie – który wybrać? To spore wyzwanie dla firm, które muszą sięgać po nowe formy promocji. Marketing internetowy jest zgoła czymś innym niż tradycyjny marketing znany nam sprzed lat. Nowoczesny marketing musi być bardzo bezpośredni; klient musi wiedzieć co dokładnie otrzyma w zamian za jego zakup. Bezpośredniość zdecydowanie wpływa na chęć zakupienia produktu. Jeżeli nikt nas nie przekona o tym, dlaczego warto kupić rzecz X, to w zamian jej nie kupimy.

W czym przejawia się ta bezpośredniość? W prostocie, w pomyśle – niekoniecznie w wielkich pieniądzach. Świat Internetu wymaga twórczego myślenia, więc w świecie, w którym żyjemy przeglądaniem migawek obrazu, firma poprzez reklamę musi zrobić wszystko, aby przyciągnąć naszą uwagę, a to nie zawsze bywa proste.

Firmy mogą dokładnie profilować reklamy

Marketing internetowy poza bezpośredniością jest o tyle ciekawy, że może profilować reklamy względem każdego z użytkowników. Nowoczesne narzędzia analityczne potrafią dopasowywać reklamy do poszczególnego odbiorcy. Jeżeli człowiek X przeglądał książki, to zapewne w przyszłości na jego oczach ukaże się reklama kolejnych, nowych tytułów. Taka dokładna personalizacja reklam odbywa się bez względu na wiek, płeć i lokalizację. Przekaz jest od razu dostosowywany do konkretnego odbiorcy i w ten sposób możemy się o nim dowiedzieć wszystkiego – jakie strony odwiedzał, co go interesuje i jakie podjął kolejne kroki.

Oczywiście, jest to w pewnym sensie irytujące, że na naszych oczach pokazują się reklamy, ale nie dzieje się tak przypadkowo. Ten mechanizm sprawdza się już od wielu lat, a jeżeli firmy na nim zarabiają, to zapewne będzie tak nadal. Marketing online jest bardzo szybki i do klienta dociera się o wiele szybciej, co zdecydowanie wyróżnia go na tle innych form promocji. Dawniej musielibyśmy zobaczyć sprzęt z każdej strony, wykonać kilka rozmów, a dziś wystarczy kliknąć parę razy myszką, przeczytać parę rzeczy i już wszystko jest jasne. To też ogromne wyzwanie dla firm, aby tworzyć jak najciekawsze kampanie, treści video, aby użytkownicy internetu chętnie okazywali zainteresowanie produktem bądź daną usługą. W taki sposób mogą zwiększyć zyski, więc marketing internetowy ma swoje korzyści dla obydwóch stron.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Może Ci się spodobać