Targi to doskonała okazja, by zapoznać potencjalnych klientów ze swoją ofertą. Jakość tej prezencji ma ogromny wpływ na odbiór, a jednym z najważniejszych elementów przy tworzeniu wystawy jest profesjonalne oświetlenie. Jak powinno to wyglądać?
Rola oświetlenia podczas organizacji targów
Targi nie są imprezą jednego przedsiębiorcy. To duże wydarzenie, w którym udział biorą dziesiątki, czasem setki różnych firm, i każdej z nich zależy na tym, by jakoś się wyróżnić na tle konkurencji. Od pomysłu na ciekawą wystawę bardzo wiele zależy, dlatego organizacji stanowiska targowego zwykle poświęca się sporo uwagi.
Oświetlenie odgrywa w tym projekcie niebagatelną rolę. Musi być na tyle intensywne, by dobrze wyeksponować prezentowane produkty, ale zarazem nie powinno oślepiać oglądających. Ważne jest również to, by oświetlenie pasowało klimatem do charakteru wystawy, bo inaczej prezentuje się książki, inaczej maszyny rolnicze, a jeszcze inaczej napoje alkoholowe.
Oprócz eksponowania samych produktów trzeba jeszcze pomyśleć o oświetleniu pozostałych części wystawy, jak logo firmy oraz materiały promocyjne rozdawane gościom targów, oświetlenie obejmuje także osoby obsługujące prezentację.
Jak przygotować dobre oświetlenie?
Przygotowanie oprawy świetlnej na targi nie jest wcale prostym zadaniem. Warto zlecić to profesjonalnej firmie, jak BVS Show Lighting, która zajmie się organizacją oświetlenia, dbając o to, aby pasowało ono do stylu imprezy i zwracało na siebie uwagę. Specjaliści od oświetlenia doradzą, jakie kolory światła będą najlepsze w danym przypadku, jak dopasować rodzaje oświetlenia oraz stopień jego nasycenia. Możliwe jest także zorganizowanie oryginalnych pokazów świetlnych albo wymyślnej dekoracji wykorzystującej grę światłem, co dodatkowo uatrakcyjni prezentację produktu.
Do przygotowania oprawy wykorzystywane są różnego rodzaju lampy ledowe, reflektory, lasery, oświetlenie efektowe i żarowe. Firma, która przygotowuje projekt oświetlenia, dostarcza również profesjonalny sprzęt, rozstawia go zgodnie z planem i zajmuje się jego obsługą. Prezentacja towaru na targach może zostać rozszerzona o multimedia oraz muzykę, co razem podkreśli wyjątkowość oferty i przyciągnie większą liczbę gości do naszego stanowiska.