Należy mieć świadomość, że Amazon jest globalnym potentatem, który oferuje ogromną platformę zarówno dla mniejszych, jak i większych przedsiębiorstw z e-commerce. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że z roku na rok coraz większa liczba producentów oraz sprzedawców handluje różnego rodzaju produktami na wspomnianym serwisie. Jak wiadomo, systematycznie rozwijająca się konkurencja powoduje, że poszczególni sprzedawcy są zmuszeni do większego zaangażowania się w działania reklamowe.
Zawartość strony
Sponsored Products
Warto wiedzieć, że kampanie reklamowe na Amazonie są bardzo dużym udogodnieniem dla wszystkich sprzedawców, a także szansą na to, by produkty mogły być efektywniej sprzedawane. Wybór kampanii reklamowych daje wspomnianym sprzedawcom spore możliwości. Pierwszym rodzajem reklam, z jakich można skorzystać jest sponsored products. W najprostszym możliwym ujęciu reklamy będą wyświetlały się na dole lub na górze organicznych wyników wyszukiwania czy na stronach bardzo podobnych produktów. W przypadku kliknięcia w nie, dany użytkownik zostanie przeniesiony do sklepu, w którym będzie mógł od razu dodać produkt do listy ulubionych lub koszyka zakupowego. Z kolei od doboru słów kluczowych będzie zależało, na jakie zapytania będą wyświetlały się produkty sprzedawcy. Godny uwagi jest fakt, że reklamy na Amazonie podobnie, jak w Google Ads rywalizują ze sobą na zasadzie aukcji. Należy również zaznaczyć, że koszty są obliczane na podstawie kliknięć – Pay Per Click (PPC).
Sponsored Brands
Sponsored Brands jest to następny rodzaj reklamy na Amazonie, na jaki mogą zdecydować się sprzedawcy. To interaktywne i szerokie pole, które będzie znajdowało się na górze strony wyników wyszukiwania. Warto wiedzieć, że reklama na amazonie wspomnianego typu składa się z trzech wybranych produktów, logotypu, a także nagłówka. Kliknięcie po kliknięciu w dowolną część reklamy zostaną następnie przeniesieni na wyznaczoną witrynę docelową lub stronę produktu. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że tego typu kampanie reklamowe będą pozwalały osobom zainteresowanym na promowanie ogromnej liczby produktów. Ponadto wpływają na zwiększenie świadomości marki wśród potencjalnych klientów. Sprzedawcom, którzy nie wiedzą, który rodzaj promocji będzie dla nich najlepszym rozwiązaniem, rekomendowane jest skorzystanie z całego ekosystemu Amazon Ads. Dzięki temu można będzie dowiedzieć się nie tylko, który typ kampanii jest najskuteczniejszy, a ale również przynosi największe zyski.
Product Display Ads
Jest to kolejny rodzaj reklamy, z którego można skorzystać na platformie Amazon. Należy mieć świadomość, że występuje w dwóch typach. Ponadto będzie wyświetlać się potencjalnym klientom na stronach ze szczegółowymi opisami produktów. Jest to doskonała opcja dla wszystkich sprzedawców, którzy są zainteresowanie zaprezentowaniem konkurencyjnych lub komplementarnych produktów. Z kolei można bez większego problemu kierować na bazie intencji zakupowych sprzedawców działających na tej platformie od pewnego czasu. Warto zaznaczyć, że jest ona dostępna tylko dla tych sprzedawców, którzy zostali zaproszeni do programu Amazon Vendor.