Reklama wielkoformatowa od A do Z

Reklama wielkoformatowa od A do Z

Total
0
Shares

Reklamy wielkoformatowe na stałe wpisały się w krajobraz miast i szlaków komunikacyjnych. Ciężko ich nie zauważyć – przyciągają wzrok kolorami, designem i krzykliwą treścią, dzięki czemu wciąż są skutecznym medium marketingu. Badania już dawno wykazały, że wrażenia wizualne odgrywają kluczową rolę w procesie zapamiętywania. Wniosek jest jeden: dzięki reklamie wielkoformatowej Twoja marka zapadnie w pamięć tysiącom potencjalnych klientów.

Reklamy wielkoformatowe – dla kogo?

Dla każdego, kto prowadzi własny biznes, niezależnie od tego, czy jest to mała firma działająca na lokalnym rynku, czy spora korporacja. Dzięki reklamie zewnętrznej staniesz się widoczny dla klienta, który być może dotąd nie wiedział o Twoim istnieniu.

Czy warto zainwestować w reklamę wielkoformatową?

Dziś niemal w każdym sektorze panuje spora konkurencja, dlatego warto ciągle stawiać na marketing. A ten, żeby był skuteczny, potrzebuje wielu kanałów dotarcia do klienta, także w formie banerów i billboardów.

Dzięki reklamom umieszczonych w miejscach, gdzie panuje spory ruch, masz szansę być zauważonym przez wiele osób szukających usług podobnych do Twoich.

Możesz także posłużyć się banerami w celu informowania przechodniów o nowych promocjach, wyprzedażach czy otwarciu biznesu – takie informacje szczególnie przyciągają uwagę.

Reklama zewnętrzna – rodzaje i zastosowanie

Jeśli zdecydujesz się na umieszczenie reklamy zewnętrznej, dobrze zastanów się jaka forma będzie optymalna dla potrzeb Twojej firmy. Znajdź najpierw właściwe miejsce do zamontowania reklamy. Najlepiej, aby było to w obszarze, gdzie panuje spory ruch pieszy lub samochodowy.

Reklama wielkoformatowa powinna rzucać się w oczy, dlatego ważny jest jej rozmiar, wysokość umieszczenia czy projekt i kolorystyka. Jako że obecnie istnieje sporo możliwości wykonania różnorodnych kampanii w wielkim formacie, omówimy te najpopularniejsze.

wielkoformatowa reklama rodzaje i zastosowanieSprawdź również dostępne możliwości na: https://sigmadruk.pl/ .

Banery reklamowe

Zaletami banerów reklamowych są uniwersalność, trwałość i dość niski koszt. Zazwyczaj drukowane są metodą solwentową na sztywnym materiale z dodatkiem PVC, dzięki czemu są odporne na działanie wilgoci czy promieni słonecznych. Idealnie nadają się jako trwała reklama danej marki.

Solwent polega na użyciu atramentów pigmentowych na bazie organicznych rozpuszczalników. Są one trwalsze od tradycyjnych atramentów wodnych i znacznie dłużej zachowują intensywne barwy.

W zależności od potrzeb i wielkości możemy wybrać banery:

  • powlekane – długa żywotność (nawet powyżej 2 lat), odporne na UV i warunki atmosferyczne,
  • laminowane – tańsze od powlekanych, trwałość około roku,
  • odblaskowe – idealne do montażu w pobliżu ulic, gdyż w nocy odbijają światło reflektorów auta, a tym samym są bardziej widoczne od tradycyjnych,
  • z siatki mesh – najlepsze wyjście, jeśli planujemy umieścić baner na budynku; są lżejsze od laminowanych i powlekanych, a także przepuszczają światło do środka.

Banery reklamowe doskonale sprawdzają się zarówno w średnich, jak i większych rozmiarach, a umieścić można je właściwie na każdej konstrukcji. Sam montaż jest bardzo łatwy, dzięki rozmieszczonych na krawędziach oczkom.

reklama wielkoformatowa gdzie zamówić

Billboardy

Na początek warto zaznaczyć różnicę pomiędzy banerem a billboardem. Jak już było to wspomniane, banery drukowane są na materiałach z użyciem tworzyw sztucznych, natomiast billboard bliższy jest tradycyjnemu plakatowi, gdyż drukuje się go na specjalnym papierze.

Trzeba wiedzieć, że billboardy są znacznie mniej trwałe od banerów, dlatego idealnie sprawdzają się do krótko i średniotrwałych ekspozycji (promocje, kampanie, reklama nowego produktu).

Drukuje się je w formie arkuszy, gotowych do naklejenia na tablicę. Cechuje je również łatwy demontaż, dzięki czemu można sprawnie zamienić treść na nową.

drukowanie banerów reklamowych Małopolska

Citylight

Ciekawym pomysłem na kampanię są coraz popularniejsze reklamy typu citylight. Polegają one na wydruku treści reklamowych na specjalnym papierze dedykowanym do podświetlenia.

Podświetlane tablice możemy spotkać w wielu przestrzeniach, szczególnie w centrach miast, w pobliżu przystanków, dworców, obiektów kulturalnych czy we wnętrzach galerii handlowych. Dzięki podświetleniu skutecznie zwracają uwagę przechodniów.

Nośniki reklamowe zewnętrzne

Każda wielkoformatowa reklama musi posiadać swój nośnik, natomiast ten zależy od miejsca umieszczenia. Mogą to być zarówno konstrukcje wolnostojące, jak i tablice na ścianach budynków.

Wolnostojąca wielkoformatowa reklama

Powierzchnie reklamowe tego typu spotykamy głównie przy drogach i autostradach. Wymagają zbudowania solidnej konstrukcji, najczęściej metalowej.

Należy pamiętać, że budowa konstrukcji pod reklamę wymaga odpowiednich zezwoleń budowlanych oraz zachowania odległości od drogi określonej w Ustawie o drogach publicznych. Bez formalnego zezwolenia możemy zostać zmuszeni do rozbiórki tablicy na nasz koszt.

Jeśli z jakiegoś powodu nie chcesz zająć się budową konstrukcji pod reklamę, możesz skorzystać z tych już zbudowanych. Istnieje wiele firm wynajmujących do Twojej dyspozycji gotowe powierzchnie reklamowe w atrakcyjnych miejscach.

Rodzaje powierzchni reklamowych wolnostojących:

  • reklama wielkoformatowa autostradowa – posiada spory rozmiar zapewniający dobrą widoczność przy dużych prędkościach oraz odpowiednie do tego formatu dodatkowe zabezpieczenia chroniące przed przewróceniem się; najczęściej jest to konstrukcja stalowa, niezwiązana na stale z gruntem,
  • klasyczna tablica billboardowa – pozwala na montaż reklamy na dużych wysokościach; składa się ze słupów nośnych, ramy i ekranu reklamowego, na którym nakleja się arkusze plakatowe; jest konstrukcją związaną z gruntem odpowiednio obciążonymi fundamentami,
  • megaboardy – tablice billboardowe o ponadstandardowych rozmiarach, często w formie metalowo – betonowych konstrukcji.

producent reklam wielkoformatowych Kraków

Reklama na budynkach

Przestrzeń miejska często wyklucza postawienie tablicy wolnostojącej. W takim wypadku możesz umieścić reklamę na nośnikach znajdujących się na fasadach budynków, zwłaszcza jeśli są one eksponowane na ruchliwe ulice i deptaki.

Reklama wielkoformatowa na budynku nie wymaga pozwolenia na budowę (z wyłączeniem zabytków), a jedynie zgłoszenia do odpowiedniego organu nadzoru budowlanego.

Mocowanie na ścianach budynków wymaga solidnej, lekkiej konstrukcji. Mogą to być metalowe stelaże, aluminiowe ramy czy podświetlane boxy.

Reklama na budynku pomoże ci dotrzeć do klientów w miejscach, gdzie panuje spore zagęszczenie ludności.

reklama wielkoformatowa na budynku Kraków

Jak zaprojektować skuteczną reklamę zewnętrzną?

Reklama wielkoformatowa gwarantuje skuteczność, ale tylko wtedy, kiedy naprawdę przykuje czyjąś uwagę. Do tego niezbędny będzie odpowiedni design.

Praktyczne wskazówki:

    • Mniej znaczy więcej! Projektując treść reklamy zewnętrznej, ogranicz ją do minimum. Skup się na najważniejszych informacjach. Pamiętaj, że odbiorca spędzi tylko ułamki sekund patrząc na Twój baner. Jeśli będzie na nim zbyt dużo tekstów bądź elementów graficznych, prawdopodobnie Twój komunikat zostanie zignorowany.
    • Używaj prostych, czytelnych czcionek, bez większych ozdobników. Zła czcionka może utrudnić zrozumienie treści.
    • Przystosuj wielkość reklamy do otoczenia, tak by nie zgubiła się w gąszczu innych reklam i przyciągała uwagę.
    • Odpowiedni dobór kolorów może wpłynąć na odbiór Twojej marki. Zastanów się, jaki obraz firmy budujesz i jakie reakcje chcesz wywołać w widzu. Pamiętaj, by używać jedynie kilku barw – zbyt duża ilość może być rozpraszająca.
    • Zadbaj o proporcje grafiki do tekstu. Powinny tworzyć harmonijną całość a grafika musi nawiązywać do treści reklamy.

 

  • Wybierz tylko sprawdzoną drukarnię wielkoformatową, która korzysta z wysokiej jakości materiałów i atramentów, oraz nowoczesnej technologii.
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Może Ci się spodobać