sprzedawajwiecej

Sprzedawaj więcej! Pozycjonowanie ma moc?

Total
0
Shares

Poszukiwanie rozwiązań zwiększających sprzedaż i udoskonalanie znanych sposobów należy do głównych działań specjalistów ds. e-commerce i e-marketingu. Działania w ramach tych dwóch płaszczyzn przenikają się. Sprzedaż jest finałem starań podejmowanych w zakresie marketingu internetowego. W dużej mierze opiera się na widoczności firmy w wyszukiwarce i jej rozpoznawalności. Co wpływa na budowanie pozycji zarówno w Google, jak i w świadomości konsumentów? Pozycjonowanie strony internetowej – systematyczne, bazujące na skutecznych narzędziach, zgodne z obowiązującymi trendami i zasadami Google.

Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to pojęcie szerokie, które wymaga uściślenia. Składa się na nie szereg działań skupionych wokół SEO (Search Engine Optimization), czyli optymalizacja pod wyszukiwarkę i link building – pozyskiwanie linków wpływających na pozycję witryny. Te natomiast wpływają na czynnik trust rank (powstały jako uzupełnienie algorytmu Page Rank), a więc stopień zaufania, jakim Google darzy witrynę. Strony dobrze „widziane” przez Google zawierają wysokiej jakości użyteczny conent oraz wartościowe linki wychodzące i przychodzące. Działania SEO zachodzą w dwóch obszarach: on-page i off-page. Do pierwszego zaliczamy treści, w tym słowa kluczowe, architekturę, prędkość strony. Drugi dotyczy m.in. linków prowadzących do witryny czy działalności w social media. Wszystkie wymienione czynniki decydują o pozycji witryny w SERP (Search Engine Results Page), czyli na stronie wyświetlającej wyniki wyszukiwania. Skuteczne pozycjonowanie obejmuje również działania przygotowujące, czyli audyt SEO oraz wspierające, a więc analizę i śledzenie skuteczności przy wykorzystaniu narzędzi.

Pozycjonowanie szerokie a tradycyjne

Pozycjonowanie strony internetowej może przybierać dwie formy. Możemy prowadzić działania zwiększające sprzedaż poprzez pozycjonowanie szerokie (tzw. long tail) i tradycyjne. Kwestią rozstrzygającą wybór najskuteczniejszej formy, jest poznanie różnic między nimi. Pozycjonowanie szerokie, w przeciwieństwie do tradycyjnego cechuje się niską objętością wyszukiwania, małym kosztem i niewielkim poziomem konkurencyjności. Wykorzystuje się w nim więcej, niż dwa słowa a szansa dotarcia do potencjalnego konsumenta jest znaczenie większa, niż przy pozycjonowaniu na sposób tradycyjny. Chcąc generować wartościowy ruch na stronie e-commerce, a do takiego należy  obecność na stronie użytkowników skłonnych do zakupu, lepszy skutek odniesiemy dzięki pozycjonowaniu szerokiemu.

Wpływ pozycjonowania szerokiego na sprzedaż

Pozycjonowanie szerokie wykazuje dużą skuteczność w działaniach prowadzonych przez sklepy internetowe. Nie tylko zwiększa sprzedaż, ale także sprawia, że efekty pozycjonowania są pojawiają się szybko i co najważniejsze – cechują się trwałością. Ruch na stronie wynikający z long tail jest wartościowy, ponieważ użytkownik, który szuka odpowiedzi przy użyciu długiej frazy ma już sprecyzowaną potrzebę zakupową. Nie tylko wie, czego szuka, ale mniej więcej jest w stanie określić cechy, których oczekuje od danego produktu/usługi. Jest więc bardzo prawdopodobne, że otrzymując w wyniku wyszukiwania spodziewaną odpowiedź, skorzysta z oferty pojawiającej się w zasięgu wzroku.

Warunek jest jeden – stronę sklepu musi być widoczna w wynikach wyszukiwania. Im wyższa pozycja, tym większa szansa na konwersję.  Pozycjonowanie szerokie przynosi najwięcej korzyści sklepom, które mają na stronie dużo treści. Jest również skuteczną formą zyskiwania przewagi w branży odznaczającej się wysoka konkurencyjnością.

Marketing w e-commerce

Czy samo pozycjonowanie wpłynie na sprzedaż? Owszem, jednak warto wspomagać je innymi działaniami. Pozyskiwanie klientów może odbywać się przy pomocy działań reklamowych, zarówno w wyszukiwarce, jak i social mediach. Google posiada swój własny system reklamowy (Google Ads), podobnie kanały społecznościowe takie, jak Facebook czy LinkedIn. Łącząc reklamę ze wszystkimi komponentami pozycjonowania, sklep internetowy jest w stanie działać na szeroka skalę, uzyskując przy tym znaczny wzrost sprzedaży.

Zapytaj o ofertę: https://www.ideoforce.pl/oferta/pozycjonowanie/pozycjonowanie-szerokie/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Może Ci się spodobać