Poszukiwanie rozwiązań zwiększających sprzedaż i udoskonalanie znanych sposobów należy do głównych działań specjalistów ds. e-commerce i e-marketingu. Działania w ramach tych dwóch płaszczyzn przenikają się. Sprzedaż jest finałem starań podejmowanych w zakresie marketingu internetowego. W dużej mierze opiera się na widoczności firmy w wyszukiwarce i jej rozpoznawalności. Co wpływa na budowanie pozycji zarówno w Google, jak i w świadomości konsumentów? Pozycjonowanie strony internetowej – systematyczne, bazujące na skutecznych narzędziach, zgodne z obowiązującymi trendami i zasadami Google.
Zawartość strony
Co to jest pozycjonowanie?
Pozycjonowanie to pojęcie szerokie, które wymaga uściślenia. Składa się na nie szereg działań skupionych wokół SEO (Search Engine Optimization), czyli optymalizacja pod wyszukiwarkę i link building – pozyskiwanie linków wpływających na pozycję witryny. Te natomiast wpływają na czynnik trust rank (powstały jako uzupełnienie algorytmu Page Rank), a więc stopień zaufania, jakim Google darzy witrynę. Strony dobrze „widziane” przez Google zawierają wysokiej jakości użyteczny conent oraz wartościowe linki wychodzące i przychodzące. Działania SEO zachodzą w dwóch obszarach: on-page i off-page. Do pierwszego zaliczamy treści, w tym słowa kluczowe, architekturę, prędkość strony. Drugi dotyczy m.in. linków prowadzących do witryny czy działalności w social media. Wszystkie wymienione czynniki decydują o pozycji witryny w SERP (Search Engine Results Page), czyli na stronie wyświetlającej wyniki wyszukiwania. Skuteczne pozycjonowanie obejmuje również działania przygotowujące, czyli audyt SEO oraz wspierające, a więc analizę i śledzenie skuteczności przy wykorzystaniu narzędzi.
Pozycjonowanie szerokie a tradycyjne
Pozycjonowanie strony internetowej może przybierać dwie formy. Możemy prowadzić działania zwiększające sprzedaż poprzez pozycjonowanie szerokie (tzw. long tail) i tradycyjne. Kwestią rozstrzygającą wybór najskuteczniejszej formy, jest poznanie różnic między nimi. Pozycjonowanie szerokie, w przeciwieństwie do tradycyjnego cechuje się niską objętością wyszukiwania, małym kosztem i niewielkim poziomem konkurencyjności. Wykorzystuje się w nim więcej, niż dwa słowa a szansa dotarcia do potencjalnego konsumenta jest znaczenie większa, niż przy pozycjonowaniu na sposób tradycyjny. Chcąc generować wartościowy ruch na stronie e-commerce, a do takiego należy obecność na stronie użytkowników skłonnych do zakupu, lepszy skutek odniesiemy dzięki pozycjonowaniu szerokiemu.
Wpływ pozycjonowania szerokiego na sprzedaż
Pozycjonowanie szerokie wykazuje dużą skuteczność w działaniach prowadzonych przez sklepy internetowe. Nie tylko zwiększa sprzedaż, ale także sprawia, że efekty pozycjonowania są pojawiają się szybko i co najważniejsze – cechują się trwałością. Ruch na stronie wynikający z long tail jest wartościowy, ponieważ użytkownik, który szuka odpowiedzi przy użyciu długiej frazy ma już sprecyzowaną potrzebę zakupową. Nie tylko wie, czego szuka, ale mniej więcej jest w stanie określić cechy, których oczekuje od danego produktu/usługi. Jest więc bardzo prawdopodobne, że otrzymując w wyniku wyszukiwania spodziewaną odpowiedź, skorzysta z oferty pojawiającej się w zasięgu wzroku.
Warunek jest jeden – stronę sklepu musi być widoczna w wynikach wyszukiwania. Im wyższa pozycja, tym większa szansa na konwersję. Pozycjonowanie szerokie przynosi najwięcej korzyści sklepom, które mają na stronie dużo treści. Jest również skuteczną formą zyskiwania przewagi w branży odznaczającej się wysoka konkurencyjnością.
Marketing w e-commerce
Czy samo pozycjonowanie wpłynie na sprzedaż? Owszem, jednak warto wspomagać je innymi działaniami. Pozyskiwanie klientów może odbywać się przy pomocy działań reklamowych, zarówno w wyszukiwarce, jak i social mediach. Google posiada swój własny system reklamowy (Google Ads), podobnie kanały społecznościowe takie, jak Facebook czy LinkedIn. Łącząc reklamę ze wszystkimi komponentami pozycjonowania, sklep internetowy jest w stanie działać na szeroka skalę, uzyskując przy tym znaczny wzrost sprzedaży.
Zapytaj o ofertę: https://www.ideoforce.pl/oferta/pozycjonowanie/pozycjonowanie-szerokie/