Motocykle to pojazdy, które osiągają wysokie prędkości w bardzo krótkim czasie. Pomimo ograniczeń prędkości, kierowcom zależy, aby jego maszyna była dynamiczna. Pojemność ma bardzo duży wpływ na przyśpieszenie i prędkość maksymalną, ale są części motocykla, które po wymianie dadzą odczuwalną podczas jazdy.
Zawartość strony
Wydech do motocykla, który zwiększy jego dynamikę
To żadna tajemnica, że po wymianie wydechu w motocyklu na sportowy oprócz dźwięku, może zmienić się również dynamika jazdy. Układ wydechowy w motocyklu odpowiada za odprowadzanie spalin, które są efektem pracy silnika i wybuchu mieszanki w cylindrach. Jeżeli motocykl będzie w stanie szybciej wprowadzać czyste powietrze, a przy okazji płynnie odprowadzać spaliny, to silnik będzie pracował efektywniej. Przeróbki standardowych wydechów, które polegają na przewiercaniu ich nie powinny mieć miejsca. Producenci tych elementów pracują nad technologiami przez lata korzystając w dużego budżetu. Na poprawne działanie wydechu będzie miało wpływ wiele rzeczy jak np. osiągana przez niego temperatura, czy rozwiązanie konstrukcyjne. Przy wyborze polecamy konsultować się ze specjalistami – skorzystaj z ich pomocy i sprawdź ofertę sklep ABC Motoru.
Lepsze hamulce generują lepsze osiągi
Prawdą jest, że nie wpłynie to na nasze przyśpieszenie lub moc. Jednak efekty można odczuć podczas jazdy sportowej na torze skracając czas hamowania z dużych prędkości. Dobre hamulce do motocykla wpłyną również na bezpieczeństwo jazdy i pewność szybkich manewrów w wymagających sytuacjach.
Odpowiednie opony, to podstawa
Opony w kulturze motocyklowej często generują dużo dymu. Kierowcy są świadomi wpływu ogumienia na osiągi, ale osoby zaczynające przygodę z jednośladem mogą nie rozumieć ich roli. Opony wykonują tarcie na podłożu, a tutaj jest klucz do odczuwania dużego przyśpieszenia i tego jak czujemy dane prędkości. Producenci oferują wiele mieszanek, które świetnie sprawdzają się na torze, ale do jazdy dziennej? Kierowcy do swoich motocykli mogą zastosować opony różnego typu. Klucz, to znaleźć swój kompromis między przyczepnością a żywotnością. Jeżeli chcemy, to możemy zdecydować się na opony kilkumieszankowe, które cechują się twardą mieszanką na środku i miękką po bokach. Pozwala to uzyskać zadowalające prędkości maksymalne i dobrą przyczepność w zakrętach.
Wymiana silnika w motocyklu
Wymiana jednostki napędowej w motocyklu to pewne rozwiązanie na większą moc. Jednak taka modyfikacja powinna być zgodna z prawem i zarejestrowana w dokumentach, aby uniknąć kary związanej z nieprawidłowościami danych ze stanem rzeczywistym. Wymiana silnika to jednak duże przedsięwzięcie dla laika, więc polecamy konsultację z warsztatem do tego przeznaczonym. Większa moc, to za razem inne odczucia jazdy na motocyklu, które musimy przyswoić z czasem. Przy wymianie silnika istotnym jest też, aby inne części motocykla odpowiadały siłom, które generuje mocniejsza jednostka napędowa.
Redukcja masy, czyli lżejsze części motocykla
Motocykl to pojazd w dużej części wykonany z metalu i plastiku. Redukcja masy to rozwiązanie na większe przyśpieszenie, ale nie mylić ze wzrostem mocy. Nie jesteśmy w stanie zmienić wszystkich elementów na lżejsze, ale niektóre pozwalają na zamienniki z lekkich tworzyw. Takim materiałem jest karbon, który finansowo może obciążyć nie jedną, a wiele kieszeni. Jednak to działanie pozwala na większe przyśpieszenie w momencie kiedy nie wiemy co mechanicznie jeszcze zmienić w naszym motocyklu. Redukcja może odbyć się poprzez ściągnięcie plastikowych elementów, co niektórzy motocykliści praktykują. Wartość wizualna wtedy spada, ale wzrasta przyśpieszenie.
Części motocykla odpowiedzialne za przyczepność
Motocykl jako pojazd mechaniczny może również zmienić swoją dynamikę jazdy bez specjalnych ulepszeń, które opierają się na wymianie części na sportową. Odpowiednie ciśnienie w oponach może zwiększyć prędkość maksymalną, której nienapompowane opony nie osiągną przez tarcie, które wykonują na podłożu. Amortyzatory swoją pracą, aby dociskać oponę do podłoża też wpływają na odczuwalne przyśpieszenie i pewność utrzymania motocykla podczas jazdy. Do tego wszystkiego możemy dołączyć aerodynamikę i wszystko co z nią związane. Opór powietrza jest niemile widziany, jeżeli chcemy stawić na osiągi.