Dzisiejsi konsumenci, planując zakupy, w pierwszej kolejności kierują się w stronę internetu. Trudno się temu dziwić, pamiętając o praktycznie nieograniczonych możliwościach, jakie dają sklepy online, gwarantując przy tym pełną wygodę. Naturalnie więc pośród przedsiębiorców pojawiają się pytania, czym powinien się charakteryzować nowy sklep internetowy, aby przyciągał do siebie coraz więcej klientów. Nie czekaj i dowiedz się wszystkiego już teraz!
Funkcjonalne sklepy internetowe oparte są na innych założeniach (acz nie mniej złożonych) w porównaniu do ogólnych firmowych stron. Ich celem jest zapewnienie klientom szybkiego i nieskomplikowanego dostępu do oferowanych produktów. Dlatego, tworząc sklep internetowy, dołóżmy wszelkich starań, żeby finalny efekt był więcej niż zadowalający. A jak się okazuje, zadanie to wcale nie jest takie trudne…
Zawartość strony
Solidne fundamenty sklepu internetowego
Dzisiejsze społeczeństwo jest niezwykle praktyczne – najważniejsze jest dla niego konkretne działanie i zaoszczędzony czas. Jeśli biznes internetowy nie będzie dostosowany do obecnych trendów, utrudniając klientom znalezienie interesujących ich informacji, ci bardzo szybko skierują się ku konkurencyjnej marce, której strona jest po prostu prostsza w obsłudze. Dlatego też profesjonalne tworzenie sklepów internetowych rozpoczyna się od dogłębnej analizy i określenia, co musi się w nich zaleźć.
Ponadto nie zapominajmy, że nowoczesne sklepy internetowe to narzędzia ułatwiające pracę przedsiębiorcom. Równie istotna jest ich wygoda – witryna powinna samodzielnie poprowadzić użytkowników przez procedurę kupna, pozostawiając w naszych rękach samą wysyłkę.
Nowoczesny sklep internetowy – złożone projektowanie
Jak zatem wygląda projektowanie i tworzenie sklepu internetowego? Otóż w pierwszej kolejności należy wybrać domenę oraz serwer. Co ważne, od odpowiedniej konfiguracji serwera zależy bezpieczeństwo strony i płynność działania. Kiedy już posiada swój adres, zajmijmy się jej wyglądem. Pamiętajmy, że projektowanie sklepów internetowych nie może być oparte o skomplikowane szaty graficzne. Kluczowa jest prostota. Klienci po sklepie internetowym muszą się poruszać intuicyjnie, bez najmniejszych problemów znajdując wszystkie podkategorie produktów, ale i informacje o nich.
Kończąc projektowanie graficzne, czeka nas konfiguracja. Jest to proces złożony, wymagający niemałej wiedzy informatycznej i doświadczenia. To właśnie teraz do sklepu zostaną wprowadzone kategorie, sam asortyment czy niezbędne informacje o dostawie i płatności. Słowem: pojawia się treść. Tworzeniu sklepów internetowych towarzyszy też integracja z wybranym systemem płatności, bez którego sprzedaż online nie odbędzie się.
Sklepy internetowe i ich widoczność w sieci
Szybko przekonamy się, że kiedy tworzymy sklepy internetowe, równie ważna jest jakość treści, którą zapełniamy witrynę. To między innymi od niej zależy widoczność naszej marki w wynikach wyszukiwarek, w tym najpowszechniej używanej: Google. To tzw. pozycjonowanie sklepu internetowego, czyli np. użycie popularnych fraz kluczowych.
Pozycjonowanie sklepów internetowych, nazywane również SEO, to szeroko pojęte czynności, opierające się o aktualne trendy i potrzeby konsumentów. Nowoczesne i funkcjonalne sklepy internetowe bez niego nie mają racji bytu.
Co istotne, optymalizacja sklepu pod kątem SEO nie jest wykonywana jednorazowo: rozpoczynamy ją, kiedy wdrażamy sklepy internetowe, i kontynuujemy podczas dalszego ich funkcjonowania. Wymaga nieustannej uwagi i tworzenia “przyjaznej” dla algorytmów treści. Tyczy się to także dodawania odpowiednich zdjęć (i ich opisu) oraz linkowania (zewnętrznego i wewnętrznego). Pomijając tego typu działanie w projektowaniu sklepów internetowych, niezmiernie trudno będzie nam o dalszy rozwój i docieranie do nowych klientów.
Czy stworzenie sklepu internetowego może być proste?
Wyraźnie więc widać, że projektowanie i tworzenie sklepów wymaga olbrzymiej wiedzy, doświadczenia, ale i wytrwałości i konsekwencji. Naturalnie nie każdy przedsiębiorca będzie w stanie sprostać temu zadaniu, nie mając także wystarczająco dużo czasu. W naszym zasięgu pozostają jednak specjalistyczne firmy, dla których projektowanie sklepów internetowych jest codziennością. Poprowadzą nas one przez cały proces, od początku do końca, dodatkowo gwarantując kompleksową obsługę, opiekę i wsparcie techniczne już po uruchomieniu sprzedaży internetowej.
Z własnym sklepem internetowym (zaprojektowanym i skonfigurowanym przez profesjonalistów) będziemy w stanie szybko i stale zwiększać dochody, zajmując przy tym najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwarek. Z tworzeniem sklepów internetowych powinna się nam kojarzyć prawdziwa inwestycja, na której efekty nie przyjdzie długo czekać.